Copywriting

Bij schrijven ligt mijn passie. Vanaf het moment dat ik kennismaakte met letters, zette ik ze achter elkaar. Ik schreef! Verhaaltjes, gedichten, opstellen en later ‘toen ik groot was’, teksten in alle denkbare vormen voor websites, brochures, advertenties, boeken, jaarverslagen, persberichten, projectplannen, subsidieaanvragen en huisorganen.

Ooit begonnen in loondienst, besloot ik al snel om mijn eigen koers te varen en schreef me in bij de Kamer van Koophandel als tekstschrijver & conceptmaker. Door de jaren heen ontwikkelde ik me tot allround communicatieadviseur (zie mijn CV). Maar een schrijver blijf ik. Voor mij schuilt er in elke te schrijven tekst nog steeds de heerlijke uitdaging om die voor de doelgroep zo passend en aansprekend mogelijk te maken.

Voel je vrij om gebruik te maken van mijn enthousiasme en veeljarige ervaring, dan gaan er mooie dingen gebeuren!

Storytelling

De belangstelling van de consument voor een product of dienst reikt verder dan de productkenmerken alleen. Mensen willen geraakt worden en zich kunnen identificeren met de kernwaarden van een bedrijf. Een goed verhaal is daarbij van cruciaal belang. Geen bedacht verhaal, maar een echt en authentiek verhaal.

Wat is het verhaal van een organisatie? Een merk?… Ik help om  kernwaarden te formuleren en het relevante verhaal zichtbaar en beleefbaar te maken. Storytelling is de rode draad van moderne marketing. Het raakt hoofd en hart van de doelgroep en blijft hangen. Een goed kernverhaal ontstaat van binnenuit, vanuit het wezen van het merk. Het kan tot in lengte van dagen verteld worden en biedt steeds weer haakjes om een boodschap aan op te hangen. Deze authenticiteit staat aan de basis van een duidelijke, consistente boodschap en een identiteit die staat als een huis. Een authentiek verhaal wordt feilloos door doelgroepen herkend en gehonoreerd met merkentrouw en ambassadeurschap. Hoe mooi is het als je klanten jouw verhaal doorvertellen. Jouw boodschap delen en uitdragen.

Schrijfcoaching

Mijn ervaring is dat schrijven enerzijds niet altijd even serieus genomen wordt. Iedereen kan schrijven toch? En zo ontstaan er vaak goedbedoelde maar ineffectieve zakelijke teksten, die geen recht doen aan product of dienst. Anderzijds onderschatten mensen zichzelf en creëren  zo belemmerende overtuigingen. Dat is in beide gevallen jammer en nergens voor nodig.

Want met een beetje hulp kan eigenlijk iedereen effectief leren schrijven. Zowel zakelijk als privé. Voor al die mensen is er hulp:  www.schrijfweken.nl  Ik bied individuele coaching bij het schrijven van boeken en commerciële teksten, organiseer intensieve schrijfweken voor kleine groepjes en workshops voor het schrijven van korte verhalen.